Stručnjaci nikako da se odluče, a svako toliko pojavi se novo istraživanje i opovrgne ono prethodno. Najnovije kaže da svakodnevno konzumiranje velike količine kave i čaja pomaže u obrani organizma od dijabetesa. Četiri šalice kave dnevno moglo bi biti dobro za srce, utvrdili su ipak znastvenici nakon studije u kojoj je sudjelovalo više od 130 tisuća ljudi. Dakle, iako se do sada vjerovalo kako previše kave može dovesti do problema sa srcem ovo je istraživanje pokazalo kako umjereni ‘ovisnici’ o kofeinu imaju manji postotak rizika od oboljenja za čak 18 posto manji. Oni pak koji su konzumirali između jedne i tri šalice dnevno smanjili su rizik od srčanih problema za sedam posto.
Djelovanje kave poznato je već više od 3.000 godina. Počeci su joj vezani uz etiopsko pleme Galla. Naime, ti Etiopljani miješali su plod kave sa životinjskom masti i konzumirali ga kao stimulans prije odlazaka u bitke. Iz Etiopije kavu su prenijeli arapski trgovci u Arabiju gdje su ju počeli kultivirati i nazvali uobičajenim nazivom za svako piće – qahwa. Kako im je alkohol bio zabranjen, kava postajala sve popularnija, a riječ qahwa postala je sinonim za dragocjeni crni napitak. Putujući svijetom, kava je stigla u Europu 1615. godine putem mletačkih trgovaca. Iz Venecije širi se cijelom Italijom gdje se mnogi, a naročito Rimokatolička Crkva protive njenom korištenju. Vidjevši kako kava odvlači ljude iz crkve, što su i muslimani doživjeli mnogo ranije u Meki, biskupi su se obratili tadašnjem papi Klementu IX. Namjera im je bila da Papa zabrani taj đavolji napitak. Međutim, Papa je zaključio kako bi bilo najpametnije da kavu krsti. Time je kava postala i kršćansko piće uz papin blagoslov.
Desetogodišnje istraživanje pokazalo je kako kod osoba koje piju tri šalice kave dnevno manje opada mentalna sposobnost u kasnijim godinama. U istraživanju provedenom na Nacionalnom institutu za javno zdravstvo u Nizozemskoj sudjelovalo je 676 osoba iz više europskih zemalja, a promatrani su kroz deset godina. Testovi kojima su se ispitivale njihove kognitivne sposobnosti pokazali su kako je mentalna sposobnost osoba koje nisu pile kavu opadala četiri puta brže. Prema objašnjenju znanstvenika koji su proveli istraživanje kofein ojačava memoriju tako što utječe na moždane receptore.
Znanstvenici vjeruju da se neke sastojke kave može iskoristiti u proizvodnji novih lijekova za srčane bolesti i nesanicu. Svoja su istraživanja usmjerili na takozvane klorogene kiseline.
Iako će se mnogi zakleti da 'ne mogu otvoriti oči prije nego popiju kavu', čini se da je sve ipak samo - u glavi. Razna testiranja pokazala su, naime, da kofein ipak ne stimulira mozak kako se smatralo, nego je sve prividno, a tijelo se ujutro budi zato što se polako oporavlja od sna tijekom noći. Kavopijama bi tako, čini se, bilo bolje bez kave, budući da je dokazano da kava povisuje tlak, a prema nekim istraživanjima čak i potiče anksioznost. Na Sveučilištu Bristol vršili su testiranja na ljudima koji su pili kavu i onima koji su pili placebo napitak, a rezultati su pokazali neznatnu razliku. Osim toga, pokazalo se da osobe koje često piju kavu razvijaju toleranciju prema stimulativnim učincima kofeina. - Iako smatramo da nas kofein razbuđuje, to je varka. Kofein nas samo vraća u normalu, što bismo postigli i bez kave - kaže Peter Rogers sa Sveučilišta Bristol.
Sve vrste kave
Englez, George Constant Washington, koji je živio u Gvatemali, zaslužan je za postojanje instant kave, a švicarska tvrtka "Nestle" zaslužna je za proizvodnju današnje "instantice". oglas Espreso uređaj, koji je 1901. patentirao Luigi Bezzera, stvorio je još jednu vrstu kavopija. Espresso je napitak spravljen puštanjem pare pod pritiskom kroz kavu. Mnogo je bogatiji i koncentriraniji nego standardne filtar kave. Koristi se kao osnova za puno vrsta popularnih napitaka, kao što su cappuccino ili latte. Ljubitelji cappuccina trebali bi zapamtiti ime Talijana Achillesa i Gaggie koji je usavršio espreso uređaj i omogućio proizvodnju cappuccina. Cappuccino je napitak spravljen od espresso kave i jednakih količina zagrijanog i zapjenjenog mlijeka. Vruće mlijeko se miješa sa espresso kavom, a pjena od mlijeka se stavi na vrh. Najčešći omjer koji se koristi je 1/3 espresso kave, 1/3 zagrijano mlijeko i 1/3 pjene od mlijeka. Americano je espresso napitak spravljen od espresso kave koja se stavi u šalicu s vrućom vodom. Latte je napitak spravljen od espresso kave i šalice zagrijanog mlijeka. Omjer koji se koristi je 1/3 espressa i 2/3 zagrijanog mlijeka. Macchiato je napitak spravljen od espresso kave sa vrlo malo zagrijanog ili pjene od mlijeka dodanog na vrh. Doppio je napitak spravljen od dvije čašice espresso kave i jedne čašice vruće vode Iako će prave kavopije sa sumnjom gledati na kavu bez kofeina treba znati da se ona već dugo pije. Postupak dekofeinizacije kave, naime, postoji još od 1903. godine, kada je njemački trgovac Ludwig Roselius poklonio znanstvenicima veću količinu oštećenih zrna kave koja nije mogao prodati. Oni su, osmislili način kako da uklone kofein ne bi li ga ostalo tek 2 do 4 miligrama po šalici, a da pritom ne unište izvorni okus.
Piše: Antonija
puta
| N | P | U | S | Č | P | S |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||